Hej, jag är en ultrahögerextremistrasist

Jag är kritisk till invandringspolitiken.

GD

Mångfald, är det bara ett ord, eller betyder det någoning?

Här i sverige talas det mycket om globalisering och mångfald. Vad är mångfald? Är det att det finns många olika maträtter att välja ifrån? Kanske är det olika religioner? Olika sorters människor? En sak som är säker i det hycklande sverige är i alla fall är att en mångfald av åsikter ska inte få finnas.
Kanske innebär att mångfald är någonting som bara innehåller tillåtna saker. Vem bestämmer i så fall vilka saker som tillhör denna begränsade och godtyckliga mångfald?

När jag hör ordet mångfald tänker jag mig oändligt antal synpunkter. Även det som vissa betraktar som ”onda” Om inte det onda, som ju är ett subjektivt begrepp, får finnas hur vet man då när man ska klappa sig själv för bröstet och peka finger på någon annan för att få känna rättfärdighet?

I en artikel så sade en representant för det judiska Centralrådet följande, som ju väl speglar alla svenska hycklares inställning:

– Vi förstår inte på vilket sätt den rasbiologiska tidningen Nationell Idag kan anses bidra till mångfalden i pressen, sa rådets ordförande Lena Posner Körösi i en kommentar.”

Förstår man inte det så förstår man inte vad mångfald är.

SvD 

DN 2 3 4 5

Det behövs ingen lag om religionsfrihet.

Snubblade över en blogg där någon tänkt det självklara: Det behövs ingen lag om religionsfrihet.

Nu förstår jag varför jag alltid känt det är någonting fundamentalt fel med den lagen. Som markussa säger så är den lagen utdaterad och behövdes kanske under den tid då religioner förföljdes. Om nu religioner har förföljts i Sverige öht? Och troligen var den då avsedd för att staten eller den dominerande religionen inte skulle trakassera oliktänkare.
Tänk så många problem vi skulle slippa om vi inte hade denna lag för vissa att gömma sig bakom.

bloggen: markussa

Hoppar av för att alla åsikter är inte välkomna

Tidningen Fokus chefredaktör lämnar posten i presstödsnämnden för att tidningen ”Nationell idag” har uppfyllt reglerna för presstöd.
Han ondgör sig över att den tidningen inte nämner någonting om zlatan bl.a.

Det här med demokrati och yttrandefrihet är inte lätt. När man ser de orden så associerar man till öppenhet för olika åsikter. Men det passar inte denne chefredaktör, han anser att det står fel i förklaringarna till orden. Det ska enligt honom står ”öppenhet för vissa olika åsikter” därför avgår han.

Nu tillhör jag till dem som anser att presstöd är ett ofog. Skattebetalare ska inte betala för detta. Särskilt inte om politiskt korrekt får styra om vilka åsikter som är de rätta. Nu kan jag inte så mycket om Nationell idag, men om de inte ägnar sig åt olagligheter (rimliga lagar alltså) så förstår jag inte varför de ska särskiljas från t.ex.kommunistiska tidningar som får presstöd.
Jag skulle till och med tycka att det vore ok, när vi ändå tvingas leva med presstödet, om islamistiska stollar fick presstöd. Det torde inte vara svårt för dem att få ihop 1500 prenumeranter (jag skulle vara en av dem). Det skulle vara till nytta för det inskränkta debattklimatet i Sverige. Då skulle fler få upp ögonen för dessa extremister som ju har lika fascistisk agenda som vilken neonazist som helst. Enda skillnaden är att de hyllar den perversaste tolkningen av Allah istället för Hitler.

En vänsterblogg som förespråkar yttrandefrihet, det tillhör inte vanligheterna.

DN  
Svd
SR